måndag 19 oktober och Melker är 2.5 månad

för att kunna blogga måste man ha en fungerande dator med fungerande internet
och det har varit lite si och så med det på sistone.
Men nu ska jag passa på medans det fungerar.

oops! måste visst byta blöja först (paus)
Tillbaka efter en med fyllning i...

Varje dag med en bäbis är ett nytt äventyr och just nu är det så nära att det första riktiga skrattet kommer. Han pratar och oar i sina leenden, så snart så. 
Bästa leksaken är en mjuk boll med en massa fina färger på
 och den kan han hålla i själv nu.

Helgen som varit har vi hittat på lite av varje. Bland annat hade städdag i föreningen så trädgårdsarbete för fulla muggar alltså. Melker passade på att sova i vagnen medans mamma och pappa jobbande vilket underlättade allt en hel del. Sen ringde vi till mormor och tiggde till oss en söndag-middag,vilket inte var så svårt.
Hon vill ju också mysa med bäbis så ofta som hon får!
Kusin Alexander var också där. Han spelade "fia med knuff" med Robert med bravu!
Robert fick storstryk! haha

I dag ska vi gå på stan med mormor. Hon ska bara sluta jobba först.
Melker är lite tjinkig så det kan nog passa med en promenad och frisk luft ner till stan så sover han medans mamma kan få prova lite kläder.
Ska absolut ha en ny BH iallafall sen får vi se vad pengarna räcker till. (alltså ingenting egentligen)

Den här söta från twilfit hoppas vi på att den passar!!

Försöker få Melker till att somna lite på soffan här bredvid mej och han gillar när jag sjunger för honom men just nu har jag visst väldigt dålig fanasti på låtar. Man sjunger det som kommer och just nu är det bara den ena julsången efter den andra ploppar fram(???). Har kört med "blinka lilla stjärna" stenhårt nu ett tag men den har blivit lite tjatig och när man slinker in "svenska nationalsången" direkt efter är det tur att man är ensam hemma annars skulle man nog bli idiotförklarad...
Tänkte att jag måste komma på något grabbigt och vad ploppade upp då tror ni, jo
"Roy och Roger har en mack ihop"....
Jag dööööör


Kommentarer
Postat av: Jonna

Roy och roger har en mack ihop asg Men ja du kan vara lugn, lika illa här. Johanna påpekar hela tiden att så där går inte sången....vi hittar på lite och tar dom roligaste bitarna!

2009-10-19 @ 17:40:06
URL: http://navygirl.blogg.se/
Postat av: Madde

Var du tvungen att skriva "Roy och Roger har en mack ihop", nu fick jag ju den på hjärnan:).

Köp en Astrid Lindgrens sånger på cd typ, så kan du träna...kanske...not :)

Säg bara till om du vill ha fleeer råd :)

kram kram

2009-10-21 @ 14:50:12
Postat av: Jennie

Tack Madde! Vill du ha fler dåliga låter på hjärnan så fixar vi det... kass på "barnlåtar" tydligen. Ska önska mig det i julklapp tror jag nog...

2009-10-21 @ 18:04:11
URL: http://jenniesjosvard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0